BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 2, 2011

1st May 2011 masa untuk-

membersihkan kuburan!!!

oki sebelum itu sy ingin katakan....

wuinaaa! lama dah tak post benda mengarut di blog ni dan saya rindu POST MENGARUT saya dan untuk hari ni saja sy post dalam BAHASA dan mungkin saya akan buat lagi in tha future.

Oki tentang cerita kelmarin (1 May 2011, ahad) bukanlah hari yang saya suka sebab hari itu masa untuk membersihkan kuburan, dan di kuburan tu ada SATU ORANG manusia yang saya tak suka jumpa dan sampai skarang pun saya masih berusaha untuk buang perasaan tak suka ni...dan...dan!...

Satu biji taik hidung dia pun saya TIDAK nampak! punya sy lega shingga sepupu saya pun tak mo dekat saya lepas ternampak senyuman saya yang terlebih senyum sehingga telinga mula berkepak.

Ini sebenarnya adalah tanggungjawab setiap alih keluarga si mati yang terkubur di kuburan tu untuk datang menjenguk si orang yang sudah napatai dan bersihkan kuburan dia.

logik la kan, hantu mana pandai membersih tapi tahu pergi 'melawat' ja.

yang pergi ke sana, hanya saya dan abang saya dari keluarga saya, sepupu saya pla? malas saya peduli...bikin panat saya ja takan ni keyboard.

....................................

Lepas ja siap dengan tugas membersihkan kuburan yang nampak macam kebun terbiar tu, ada sorang orang tua ni minta derma,

tujuan?

"untuk kebersihan...", kata si peminta derma.

bahagian keluarga saya dan sepupu saya pla...

ndada duit...

*semua tingu saya*

*ternampak poket seluar saya yang kembung macam perut buncit bapa sa*

"ko ada duit ka?", tanya si kakak sepupu saya.

"...mmmmmm...nah"

TUNGGU! napa saya bagi?? ow well...don't be selfish now VIRUT!

pastu ada sorang budak berumur 12 tahun yang mulut bukan main celupar macam 999 anak kucing menyanyi dengan suara yang bukan main high pitch.

kalau dia mula ketawa ja...

ada batu nisan baru nanti di kuburan ni.

apa bah tujuan ni budak bising sama saya?

ow maw cabar main DOTA (Defense Of Tha Ancient) pla, kitai ko budak jan cabar saya yang setiap hari main ni game macam no life di rumah! saya guna payau saya ja trus terebus ko di dalam tampui.

.......................................

Ini sungguh memalukan, napa saya balik2 belanja ni budak main 'katam-katam' di kuburan?! pastu di cyber cafe lagi nanti...

waddapak!

banyak duit saya tarabang pada hari itu.

........oki cukup, penat dah saya tekan keyboard yang keras ni sambil dengar jeritan mami saya pada dadi saya di ruang tamu ni.

-PEACE OUT PEEPS!-

1 comments:

Anonymous said...

Wtf did I just read?